15.7.04

Outlook a Lookout

Mám v Outlooku asi dvaadvacet tisíc odeslaných mailů, přes dva tisíce kontaktních adres a spoustu dalších věcí. Ať si o Microsoftu říká kdo chce co chce, mám ten program rád, zvlášť po poutavých zkušenostech s Notes. Jeho slabinou je však hledání - trvá strašně dlouho a je nespolehlivé. To krásně řeší softwarový doplněk Lookout. Udělal mi na disku indexový soubor o velikosti asi sto mega, což mi připadá přijatelné, a hledání je najednou spolehlivé, lze v něm používat plné googlovské syntaxe a co hlavní - zkrátilo se z minut na zlomky vteřin. Navíc je Lookout (zatím?) zadarmo. Jednu vadu přece má: kromě obsahu Outlooku indexuje sice i soubory na lokálním disku - a to by bylo báječné, mít jejich obsah v jednom indexu spolu s poštou a adresami! - ale nečte jejich obsah, jen názvy. Vypadá to dost záměrně. Předpokládám, že rozšíření funkčnosti přijde v další verzi, ale za tu se už bude muset platit. Nemám nic proti platbám za shareware, naopak; co používám, za to jsem vesměs zaplatil. Jen se mi nelíbí, když si někdo o ty peníze říká hodně okatě. Zaplatit za plnou verzi jen na základě morálního apelu je hodnotnější z hlediska obou stran kontraktu.
KLÍČOVÁ SLOVA: Lookout Software; Microsoft Outlook; fulltext; platit za shareware.

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Zrovna nedavno jsem na Lookout take narazil. A musim priznat, ze mi chvili trvalo, nez mi doslo, ze indexovani pouze nazvu priloh(nikoliv obsahu) je feature a ne bug...
Tohle je jedina vec, ktera me na tom vadi. Jinak je skvely.... Az dude mit i to, tak si ti urcite nechat indexovat i dokumenty....

31/7/04 22:46  

Okomentovat

<< Home