23.7.04

Sdílené bookmarky ještě jednou

Na pravém okraji tohoto blogu najdete (kromě jiných zajímavých věcí :-) také odkaz My bookmarks, updated daily. Už jsem se tu o nástroji del.icio.us, pomocí kterého stránku s bookmarky vytvářím, zmínil dříve, ale stojí za další upozornění a pochvalu. Za několik málo dní, po něž ho používám, jsem si na něj zcela zvykl, jen mi dělá starost, že jde o ryze amatérský projekt, který může přes noc z webu zmizet, až autorovi dojde zájem či síly.
Funguje to jednoduše, založíte si účet a dostanete applet, který si přidáte do odkazů v browseru. Kdykoli si chcete poznamenat údaje o webové stránce, na kterou jste narazili a zaujala vás, vyvoláte jedním kliknutím applet, přidáte nebo nepřidáte komentář a odešlete - hotovo. Nová poznámka se zapíše do databáze, kterou del.icio.us udržuje. Databáze se pak dá všelijak filtrovat, takže si můžete prohlížet vlastní stránku se záložkami, stránky jiných i společný proud toho, co lidi sdílející tento systém momentálně na webu zaujalo. Můžete si také předepsat, že chcete vidět jen ty odkazy, které zaujaly více lidí než x. Tím dostanete primitivní, ale účinný výběr kvalitních internetových zdrojů garantovaný "hlasováním" komunity.
Především však del.icio.us používám pro sebe jako rychlý nástroj na psaní poznámek k webovým zdrojům, šetří čas a výstup je velice přehledný. Když se podíváte na stránku mých záložek, můžete celkem přesně zjistit, na čem právě pracuju, k čemu dělám rešerši, co hledám a nedaří se mi najít, na co jsem náhodou narazil a zaujalo mě to (jako třeba na tu databázi francouzských sýrů). Vlastně je to další blog. Minimalistický.
KLÍČOVÁ SLOVA: del.icio.us; bookmarks; vynikající.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home