31.7.04

Literární hádanka 3.

Jasně, byl to Tom Sawyer - tedy v plném znění Dobrodružství Toma Sawyera od Marka Twaina v překladu Františka Gela. (Jo, taky mám ještě radši Hucka Finna.) Teta Polly nařídila Tomovi bílit plot, ten však dokázal přesvědčit kolemjdoucí kluky, že to není otravná práce, ale skvělá zábava (ani na vteřinu si to sám nemyslel) a rozprodal jim právo chvíli bílit za nejrůznější úplatky. Nechal toho, až když došla barva. Šikovnej kluk... dneska by byl politikem. Nebo prodejcem u Amway. A další hádanka je tu. Napovím, že tentokrát to není anglosaský autor.
Avšak já jsem zvedl ustrašeně ruku jako na obranu a řekl: "Vím již, kdo jsi. Tvůj muž je na cestách a tvé srdce je zrádnou pastí a tvé lůno pálí více než oheň."
Avšak přesto, že jsem tak hovořil, nemohl jsem prchnout.
Byla poněkud zmatena, ale pak se opět usmála a přistoupila ke mně ještě těsněji.
"Myslíš?" zeptala se něžně. "Ale to přece není pravda. Mé lůno nepálí jako oheň, naopak říkají, že je nanejvýš líbezné. Zkus sám!"

2 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Egypťan Sinuhet? JV

2/8/04 22:44  
Anonymous Anonymní said...

Podle slohu si myslim,ze je to Mika Waltari, ale jestli Sihuhet, nebo nejaka jina knizka si netroufnu tipnout. Spis si myslim,ze Temny andel/Stastna hvezda/Krvava lazen.
PavelS

3/8/04 16:20  

Okomentovat

<< Home