19.9.04

Protivný bílý muž

Důkladně jsem prolistoval Hloupé bílé muže a potvrdil si tak, co jsem očekával: jejich autor je mi jen o trochu méně nesympatický než jeho antipod Dubya. In dubio (pun intended) pro reo, takže budu předpokládat, že Michael Moore je lepší filmař než spisovatel a na Fahrenheita se rozhodně půjdu podívat, ale už s neblahým tušením. "Je hrozné, jak skoro každý, kdo nevyhrává, co má vyhrát, pozbývá normálního vzhledu. Jeho řeč je přehnaně klidná, tvář však hněvivá nebo poníženě pokorná (...)" napsal Ludvík Vaculík v Cestě na Praděd. K Moorovi to sedí; píše afektovaně, nelogicky, vybírá si k argumentaci jen to, co se mu hodí. Píše tak protivně, jako když někomu páchne z úst. Přiznám se, že jeho názory pak už nedokážu vnímat. Z formy, kterou je podává, mi je nanic. Má to i rub: výbornému stylistovi odpustím a přehlédnu téměř vše, viz třeba právě Vaculík. Nixon no, Cuba si, Bush no a Moore taky no.
KLÍČOVÁ SLOVA: Amerika.

1 Comments:

Blogger PavelS said...

Minuly tyden mi prisla zasilka z amazon.uk s Bowling for Columbine a Stupid White Men.

Docela chapu vase ocekavani, mel jsem tez smisene pocity a take nesdilim nazor ze nepritel meho nepritele je nutne muj pritel.

Knizku mam zatim rozectenou takze si jeste necham cas na zavery. Na Fahrenheit se rozhodne podivat pujdu take, pokud/az bude v distribuci.

Ale proc pisu, na DVD BfC je DVD s bonusem, jsou tam ruzne rozhovory a podobne a musim rict,ze mne tam MM velmi mile prekvapil. BfC neni spatny,ale nijak zvlast jsem z toho uneseny nebyl,ale ty bonusove materialy jsou velmi zajimave. Pro dokresleni nazoru na MM vrele doporucuji.

20/9/04 17:53  

Okomentovat

<< Home