10.2.05

Nic nezastaví Herkólubus

"Podceňujeme rozsah šílenství, jímž jsme obklopeni." Nejsem si jist nejen přesností citace, ale bohužel ani autorem; snad je to Lem, Pánův hlas (nebo Foucaultovo kyvadlo? nebo něco úplně jiného?). Sama vyjádřená myšlenka je však zaručeně správná. Znáte například Herkólubus? Já si jej všiml dnes; v Praze na plakátech. Ze sociologického hlediska by bylo opravdu zajímavé dovědět se, kolik se toho prodá. Už se vidím, jak vedu zhruba následující dialog:
"...úplný nesmysl, ničeho se nebojte."
"No, já nevím..."
"Ne, opravdu to není možné."
"Proč by nebylo?"
Pár opatrně formulovaných argumentů o fyzice, vědě a vědcích vůbec.
"Copak by nám to řekli? Ti by to zatajili, aby nebyla panika... a politici s nimi. Však je známe."
A na to není odpověď. Je to velký obr a neexistuje nic, co by ho zadrželo nebo odchýlilo.
KLÍČOVÁ SLOVA: poptávka.

2 Comments:

Blogger Jan Vaněk jr. said...

Ano, znám; z července 2001 - narazil jsem naň ve výloze Orbisu na Václaváku (tehdy ještě jen za 93,-) a tak mě okouzlil, že jsem mu dělal mezi známými kult. Kdybyste chtěl, mám pár kB nejlepších výpisků (podezřele podobné Ivu Aštar Bendovi, jen latinskoamericky antiameričtější a říznuto i nějakou obsesí "pány vědci"): v odeslané poště bez diakritiky, někde na starém počítači by možná byly i s.

11/2/05 16:30  
Blogger Daniela Kantorova said...

nic nezastavi Herkoglobus, ale Herkoglobus zastavi rozum, cili, zustava nad tim rozum stat. mozna je to absurdni vtip. porad se nemuzu zbavit myslenky, ze Hubbard vytvoril scientologii jako sci-fi pokus o vytvoreni nabozenstvi, lidi na to naleteli a byl z toho dobry byznys... obdobne Tolkien vytvoril mytologii. Faulkner vesnici americkeho jihu. a jihoamericky indian proroctvi, ktere by mohlo byt kapitolou stoparova pruvodce po galaxii, simulujici vsemozna hruzna proroctvi typu Nostradamus.

12/2/05 07:02  

Okomentovat

<< Home