3.2.05

V jeho světě

"V mém světě nechci přemýšlet, kolik mi zbývá na účtu," praví z reklamního plakátu Komerční banky Jan Hřebejk. Ach ano. Když už, tak ve svém světě, pane režisére: ve svém světě nechci přemýšlet, kolik mi zbývá na účtu. Nemyslíte, že to zní hloupě a arogantně? Že to není moc taktní vůči nám všem, kteří právě o tom chtě nechtě přemýšlíme téměř denně? Ostatně myslím, že je celkem zdravé žít v souladu se svými možnostmi, nikoli po uši v dluzích, což je přesně to, k čemu nás pan režisér ze sedla skútru na tom plakátu vybízí. Proč to dělá? No, přece právě proto, aby nemusel přemýšlet, kolik mu zbývá na účtu... Chápu, že celebrity se reklamou živí. Lidé jako Hřebejk, z nichž tu celebritu udělala vlastní hlava, nikoli jiné části těla, by však mohli lépe zvažovat, kterou nabídku přijmout. Jak má člověk té hlavě pak důvěřovat v jejich vlastní tvorbě? Minimální požadavek: aspoň ten manažerský pravopis jim měl vetovat.
KLÍČOVÁ SLOVA: prachy jsou prachy, Sandokane.

12 Comments:

Blogger jezovec said...

Já myslím že to není náhoda. "Svůj" zní tak sobecky, jako by ten pán na reklamě myslel jenom pro sebe, ale "mém", to už si na sebe může tak trochu vztáhnout každý kdo si tu reklamu přečte.... ale možná opravdu hledám složitosti tam kde nejsou.

3/2/05 09:18  
Anonymous Anonymní said...

Pravda, tohle je věčný problém. Pořád někde čtu: "Pozvedněte si vaše sebevědomí" a podobné. Hřebejka bych za reklamu neodsuzoval - jednak za dobrou cenu je na prodej každý, zásady nezásady a dvak si tím mohl přivydělat na dobrý film, který by jinak nemusel vzniknout. V tomto směru je to čistý obchod, nabídka, poptávka. Konec konců jako všechno dnes :-)

3/2/05 12:23  
Anonymous Anonymní said...

díky, jsem ráda, že nejsem jediná, koho to zarazilo :-)

3/2/05 14:14  
Blogger akb said...

To jezovec: myslím si přesně totéž.

3/2/05 15:13  
Anonymous Anonymní said...

http://tvuj.koppel.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=230

3/2/05 16:31  
Anonymous Anonymní said...

Je to reklama k bezmyšlenkovitému žití na dluh? Pak je to svinstvo.

4/2/05 01:58  
Anonymous Anonymní said...

To Jezevec: ta úvaha můj/svůj zní možná logicky, ale čeština je jiného názoru - "můj" je v tomto kontextu prostě špatně, ať to mysleli, jak chtěli...
A jako celek je to hnusný, naprostý souhlas s článkem.

Jindřich

4/2/05 14:26  
Anonymous Anonymní said...

Sorry, jezOvec... :-)

J.

4/2/05 14:31  
Blogger daku said...

i tady by se dala uplatnit dnes zda se popularni veta "Muj kraj, stejne jako tvuj kraj (Hrebejku) jde do prdele" - jen uz si nevzpominam, kdo je toho autor, a taky citim, ze tak nejak nemam pravo to pronest, vzhledem k tomu, ze jsem mimo. mozna i vice nez v jednom ohledu. heh.

4/2/05 17:08  
Anonymous Anonymní said...

Nechapu v cem je problem. Treba chce rict, ze jen nejde o filmovy svet.

Nehlede k tomu, ze to muze znamenat nabidku te banky na cerpani do minusu. Proste to muze byt cokoli.

Mozna je to tim, ze ta reklama jde naprosto mimo me, ale naprosto me to nevzrusuje. Tim min, ze bych si mohl myslet, ze lide, kteri musi na zustatek myslet, mohou byt dotceni. Proste hleda se problem tam, kde neni.

4/2/05 17:46  
Blogger jezovec said...

Jindřichu: nepřu se o to, jestli je to gramaticky správně. Mně to také při čtení drhne :) - spíš přemýšlím jestli je za tím paskvilem nějaký záměr nebo ne. Pokud mají, podle plakátů se zdá, třeba kampaň kde se snaží spojit svoji značku se slovním spojením "moje banka", tak to dává, omlouvám se ale nenapadá mi lepší slovo, "smysl".

Dneska jsem si na to vzpoměl při čtení Lidovek: http://tinyurl.com/5v737

5/2/05 22:39  
Anonymous Anonymní said...

vyholená:
moje - svoje, Peter, je bežná banálna chyba, ako povedzme slovenské vy ste prišiel, namiesto prišli. Naozaj úchylné však je, že sa nám dnes podobné chyby beztrestne priamo vnucujú. Cez reklamy zahraničných a nadnárodných podnikov, akože to sa nedá nič robiť, milí Česi a Slováci, zmierte sa s tým, že vám budeme przniť jazyk, lebo vy skrátka nemáte toľko peňazí, aby ste si mohli dovoliť nás, veľkých investorov a platičov inzercie, poslať niekam napríklad s "Pankrác Housom, Hadovkou Office Parkom, Jungmanova Plazou", ako dnes čítam v mladej fronte dnes, alebo s vedomými gramatickými chybami v reklamách. Skrátka, ste holé rite, tak zabudnite na krásu svojho jazyka. Na taký luxus nemáte. Dúfam, že aspoň generácii našich detí začne byť z toho jazykového prznenia na vracanie, a konečne prijmú tvrdý jazykový zákon.
Francúzom sa síce celý svet smial, keď ho prijali, akí sú čudní, ale sú mi tým sympatickí, že doma si jazyk strážia. Samozrejme nie tak, ako si to predstvuje tá česká súdružka z parlamentu, ktorá zákon už navrhla, ale to je zase iná opera.

9/2/05 12:18  

Okomentovat

<< Home