21.10.04

Nevšední svezení

V rámci jedné společenské akce jsem dnes využil příležitosti a povozil se na strojku Segway. Je to docela zážitek! Základní princip je jasný a snadný: předklon rozjede dvoukolku vpřed, záklonem se brzdí, případně "řadí" zpátečka. Na to si zvyknete během pár vteřin. Zatáčení je také snadné, k tomu slouží otočný prstenec na levé rukojeti. Otočit se dá ta věcička na pětníku. Co je těžší, je nastupování (přidržoval mě instruktor) a vystupování - to by těžší být nemuselo, ale zapomněl jsem se zeptat, kde je vypínač, takže jsem elegantně dokroužil, zastavil, seskočil... a Segway se znovu rozjela, já ji držel za řídítka a musel jsem za ní jít až poklusávat - stejně jako když jsem v dětství pásal kozu a předstíral přitom sobě i světu, že jdeme spolu tam, kam chci já, nikoli ona. - Pocit z jízdy je zvláštní, něco mezi lyžařským vlekem, kouzlem lítacího snu, dětskou vzpomínkou na chůdy a lehkou trapností (jede to strašně pomalu, takže vypadáte divně pseudodůstojně). Ale budete-li mít příležitost, určitě doporučuji vyzkoušet. Koupit sotva, stojí to u nás čtvrt milionu. V Praze se prý dá Segway někde půjčit na odpoledne, ale vyžadují tam kauci (nevím, zda to je pravda, jen jsem to zaslechl a připadá mi to neuvěřitelné - ale na druhou stranu logické) rovných dvě stě tisíc.
KLÍČOVÁ SLOVA: zlatá mládež.

3 Comments:

Blogger Fandor said...

Je zajimave, ze v CR je koncova cena 250 tisic a v USA se prodava nejdrazsi model za 4495 USD (zakladni verze bez prislusenstvi). I pokud bych pripocetl k americke cene dopravu, clo, DPH a primereny zisk, tak se porad nedostavam na 250.000 Kc ....

22/10/04 08:45  
Blogger PavelS said...

Taky tomu nerozumim, Toyota Prius ve Statech cca 21tis USD u nas 800tis + Velkou cast z toho dela DPH, ale i tak po odecteni 19% je ten rozdil jeste hodne velky.

O veskere elektronice to plati vicemen take, rozdily jsou to mensi, tu vetsi,ale vzdycky vyznamne jsou.

22/10/04 08:52  
Anonymous Anonymní said...

Ano, Segway je v Praze, website je tady:

http://www.segway-cz.com

Lze koupit Segway v Evrope levneje, od Belgicke spolecnosti, SegwayRoller:

http://www.segwayroller.com

Ale to website je jenom hollandsky. A bylo by nutne zaplatit za dopravu do CR, ale jeste by bylo levnejsi.

Vice informace o Segwayu - cesky - najdete na mojym website:

http://www.segwayeurotour.com

Take najdete tam moji e-mail adresu.

MAO

25/10/04 10:55  

Okomentovat

<< Home