11.10.04

Předem Invexu přijměte srdečný pozdrav z Brna

Babí léto je v Brně viditelnější než v Praze. Asi to dělají ty kopce uprostřed města, porostlé z velké části listnatými stromy: Žlutý kopec, Kraví hora, Špilberk, Hády a ty pěkné kopečky na jih od Pisárek, co nevím, jak se jmenují. Listí na nich křičí v milionu tónů: podzim! Vždycky si na Invexu říkám, že se zajdu pořádně projít po městě, ze kterého znám dobře jen Výstaviště, přehradu a okolí Hlavního nádraží. A zas z toho nic nebude. Tuším v tom málo mi známém Brně duši a půvab starých časů. Je to vlastně - probůh, neurazte se nikdo, myslím to dobře! - spíš maloměsto, jež ohromně vyrostlo, než velkoměsto duchem a založením. To nemá nic společného s velikostí, nebo jen málo: mám velkoměstský pocit třeba z mnohem menší Kroměříže, zato pocit maloměsta v Moskvě, stejně tak Kodaň a Vídeň jsou co do mého pocitu mnohem více velkoměsty než Berlín a Londýn. Praha je někde mezi, ale víc velko- než malo-. Velkoměsto všech velkoměst je Paříž. Souvisí to nějak s širokými bulváry, ale bude v tom i něco jiného... propána, to jsem se zamotal. V Brně je pěkně a ráno začne Invex.
KLÍČOVÁ SLOVA: krokodýl.

1 Comments:

Blogger Daniela Kantorova said...

to je legra, chtela jsem komentovat presne to co uz rekla Johanka. ale prestoze jednotlive casti Londyna maji vesnickou atmosferu, Londyn jako celek je pro mne majestatni metropole. po ktere musim rict, se mi taky moc styska.
co se tyce Kapucinu, taky jsem je chtela doporucit. kdyz jsme tu hrobku navstivily pred lety se segrou (Alena, taky uz se tady zastavila (-:), mely jsme mirny sok, ze cela podivana stala jen asi 5 Kc. v prve rade bylo divne uz to, ze jsme se divaly na lidske ostatky. za druhe, ze se za to platilo, a za treti, ze tak malo. sedely jsme tam na schodech a trvalo dost dlouho, nez jsme se z toho zazitku vzpamatovaly. hmm. tak nevim, jestli moje doporuceni na zaklade vyse popsane situace nema byt spis varovani. (-:

11/10/04 17:00  

Okomentovat

<< Home