2.11.04

Dograbováno

Uff! Hotovo. Dneska jsem nahrál do počítače poslední CD a mám tak celou svou sbírku muziky na pevném disku a v iPodu. 7556 skladeb, 30,5 GB, 620 cédéček. Z toho tři vypálená, 617 koupených (což bude pro leckoho z těchto čísel asi to nejkurióznější). Netušil jsem, že jich je tolik, odhadoval jsem to ke čtyřem stovkám. Přes polovinu jsem jich, pokud si vzpomínám, koupil v Americe, ať už přímo na místě nebo přes Amazon, asi polovinu té druhé (menší :-) poloviny v krámku pana Pospíšila v klubu Radost na Bělehradské. Aspoň jsem si udělal v nahrávkách pořádek. Zjistil jsem , že tak pět procent toho, co vlastním, byl zcela mylný nákup a nestojím o to (to je dobrý výsledek, bál jsem se, že to bude horší!) - rozdám a rozprodám. Z iPodu mám pořád trochu zvláštní pocit, i s pouzdrem je velký jak krabička cigaret a je v něm přitom všechna ta muzika... a místo ještě tak na sto padesát alb.
KLÍČOVÁ SLOVA: závrať.

7 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Jo, taky jsem o něm začal přemýšlet, když jsem viděl tohle: http://www.apple.com/ipod/u2/ -- ale ta cena mě poněkud odrazuje... ;-)

3/11/04 11:06  
Anonymous Anonymní said...

Jen taková otázka - proč zrovna iPOD? Když třeba iRiver nabízí za stejný peníze lepší výbavu? Je to věc designu, nebo něco jiného?

3/11/04 11:44  
Blogger akb said...

Proč iPod? Software včetně iTunes na PC, způsob ovládání, celková slabost pro značku Apple... ten design asi taky. A až to v ČR půjde, zajímá mě i možnost nakupovat muziku tímto způsobem. Jsem líný starší pán s četnými legálními předsudky, tuny volně dostupných MP3 na peer-to-peer nodech rád přenechám jiným.

3/11/04 11:50  
Blogger Daniela Kantorova said...

co se tyce iPodu, musim rict ze vyhodou je jeste rozsah prislusenstvi, ktere k tomu lze poridit. jinak jsi mne porazil - ja mam zatim temer 30.2 GB. heslo: snobarna. (-: jinak jsem rada, ze funguje ten obchod v Radosti. mam ho velmi oblibeny a kdyz jsem v Praze, vede tam zpravidla moje cesta, spojena se zastavenim v FX Cafe na pesto pasta a multivitamin dzus (-: a casto v nedalekem knihkupectvi, tusim, ze spojenem s nakladatelstvim Votobie. slysela jsem taky, ze znovu funguje Deminka? sveho casu jsme ji s kolegy oplakavali. nevim nevim. zacina se mi zdat, ze bych mela podniknout cestu do Evropy, ale zatim vse poukazuje pro rok 2005 na cestu do Asie. no, uvidime.

8/11/04 06:19  
Blogger akb said...

Demínka funguje, ale nějak se mi tam nelíbí, nesedí mi atmosféra. Pastička na turisty. FX Radost je prima, občas tam chodíme v sobotu dopoledne na americký brunch. Dělají skvělou omeletu se špenátem a k tomu je bezedný hrnek kafe. Člověk si připadá jako v Greenwich Village. Včetně cen :-(

9/11/04 15:48  
Blogger akb said...

Jazz pro mě historicky začíná u Charlie Parkera, hodně poslouchám bop (tam je mou hvězdou Horace Silver), Potom muziku, které se v době jejího vzniku říkalo jazzrock (Mahavisnu, Weather Report, Sun Ra...), z dnešní muziky Scofield, Caine, Jarrett, Garbarek, pak všelijaké fúze, hlavně s arabskou a židovskou muzikou. No a potom osobnosti, které nenacpeš do jedné škatulky: Lester Young, Miles, Coltrane, Mingus, Getz. Jo, a domácí scéna: teď se mi hodně líbí David Dorůžka, Balzar, Najponk, odjakživa Kratochvíl a Stivín. No... je to takové neuspořádané. Můj tip na nejlepší jazzovou desku všech dob není ani trochu originální: Kind of Blue.
Pokud jde o Pospíšila, má toho z jazzu dost, ale nejzajímavější je přehrabovat se u něj v alternativním rocku a ve world music. Na jazz, co šířky i přehlednosti, je ten Bontonland asi o něco lepší.

9/12/04 09:18  
Blogger akb said...

K té fúzi - pár jmen: John Zorn (ne všechno od něj), Anouar Brahem (!), Rabih Abou-Khalil, Shesh Besh, Omar Faruk Tekbilek, Randy Weston, Lagbaja, Orchestra Baobab - posledni tri jmenovani, to je spis uz subsaharska Afrika, ale ty arabske vlivy tam jsou porad jeste taky. Weston na albu Khepera micha dokonce Afriku, Arabii a Cinu a vysledek je uzasny.

9/12/04 21:44  

Okomentovat

<< Home