18.8.04

Ukaž prachy, pak mluv

V srpnovém čísle časopisu Time In je rozhovor s majitelem Fortuny Michalem Horáčkem. Time In se mi líbí (přestože má neskutečně neaktuální webovou stránku) a Horáček celkem taky (i když jako textař je někdy kýčař a svého času se drze prohlásil za spoluautora plyšové revoluce). V tom rozhovoru mimo jiné říká (cituju zpaměti a tak parafrázuju): když má někdo na něco názor, ať si na něj vsadí pět stovek - a hned uvidíme, jestli doopravdy věří tomu, co říká!
To je užitečná myšlenka. Určitě by ubylo žvanilů. Kromě toho by lidé byli nuceni formulovat své názory v popperovsky falzifikovatelné formě neboli tak, aby se vůbec bylo oč vsadit, aby výsledek sázky byl ověřitelný a rozhodnutelný.
A nejvíc peněz by shrábli bookmakeři jako vždy. Takže spokojen by byl i Horáček.
Já jsem ochoten se vsadit, že roztržený pytel s Horáčkovou publicitou v posledních týdnech není jen tak, ale že souvisí s chystaným prodejem Fortuny. PR mašina druhé největší sázkové kanceláře v zemi pracuje naplno. Přesto se ty rozhovory dají číst. Ten chlap má půvab rodiny Prizziů. Rohovor z Time In nelze odlinkovat, ale tady je jiný, ještě lepší.
KLÍČOVÁ SLOVA: štěstí je krásná věc, ale prachy si za něj nekoupíš.

2 Comments:

Blogger Jan Vaněk jr. said...

Bo Fowler: Skepse, a. s. / Skepticism, Inc. (1998) je postavené právě na téhle myšlence: Hlavní hrdina založí Metafyzickou sázkovou kancelář, kde přijímá sázky od "magorů" na nefalzifikovatelné přepoklady jejich věrouky; vydělá majlant a z valné části ho věnuje na dobročinnost. Nicméně mám dojem (pořád jsem to nedočetl), že to končí strašlivou katastrofou.

18/8/04 17:32  
Anonymous Anonymní said...

S tím roztrhnutým pytlem máte pravdu. Samotného mě to napadlo, když jsem v sobotní MF DNES četl článek pana Horáčka o tom, jak to vypadalo za totality v jednom známém pražském hráčském doupěti. Ten článek byl na stránce zasazený bez sebemenšího kontextu.

Ladislav Bittner (Laco konečně bloguje)

18/8/04 17:33  

Okomentovat

<< Home