29.8.04

Co se dá poslouchat pořád

Při práci poslouchám hudbu. Ne vždycky; někdy. Má to co dělat s ponorem do soustředění, když jsem ještě roztěkaný, hudba mě ruší, když už se dostanu do hloubky, pomůže mi tam zůstat. Právě teď mi hraje Manu Chao a já si uvědomuju, že jsem to slyšel snad už stokrát... nepřeháním. Znám tam každou notu, a přece ne; vždycky zaslechnu něco nového. Co se dá poslouchat takhle často, aniž by to omrzelo? To je asi velice individuální, v mém případě by se na seznam vešly následující nahrávky: Giant Steps (John Coltrane); Time Out (Dave Brubeck Quartet); bílé dvojalbum a Abbey Road (Beatles); Led Zeppelin IV; Novosvětská; Korowod (Anawa/Marek Grechuta); My Song (Keith Jarrett); Pátá symfonie (Gustav Mahler); Deja vu (CSN&Y)... a to bude tak všechno. Plus obě sólová studiová alba zmíněného Manu Chao, tedy Clandestino a Proxima Estación Esperanza. Neříkám, že tohle je moje nejoblíbenější hudba, stejně jako asi málokdo řekne, že chléb je jeho nejoblíbenější jídlo. Ale je.
KLÍČOVÁ SLOVA: soukromá top ten.

3 Comments:

Blogger akb said...

To neznám, díky za tip. Mně k němu nejlíp pasuje Noir Désir, album Des visages des figures, ale s těma je teď nejspíš konec (Google search: Cantat Trintignant Vilnius).

29/8/04 17:26  
Blogger Jan Vaněk jr. said...

Manu Chaa objevil můj bratr, když jsme ještě sdíleli pokoj. Taky ho mohl poslouchat do omrzení. Omrzel mě hodně brzy :-)

1/9/04 11:20  
Blogger Daniela Kantorova said...

ahoj! myslim, ze by se ti taky mohla libit spanelska skupina Amparanoia
http://www.amparanoia.com/
Myslim, ze taky spolupracuji s Manu Chao. Jsou to takovi spravni anarchisti. Taky doporucuji jihoafricke Boo! - dosti silene, smesice neco na pomezi Talking Heads, Tata Bojs, a They Might Be Giants.

6/9/04 01:41  

Okomentovat

<< Home