25.8.04

Co dělá Sergej Šojgu

V Rusku v noci na dnešek spadla dvě letadla na vnitrostátních linkách během pěti minut. Patrně Čečenci. Tragédie. Ale vybavila se mi vzpomínka: šel jsem po Moskvě s dvěma západními kolegy neznalými jak ruštiny, tak azbuky.
"Co je tohle za velikou budovu?" zeptal se jeden.
"Ministerstvo pro mimořádné situace," přečetl jsem z tabulky u vrat. Trochu jsem váhal, jak to přeložit, nakonec jsem se střízlivě rozhodl pro emergency situations (= nouzové, havarijní), nikoli exceptional (= nevšední), i když to svádělo.
"Čteš to tam správně?" užasli. "To přece není možné. Oni fakt mají ministerstvo pro mimořádné situace?"
Tázající se pak rozhlédl kolem sebe po širokém bulváru a dodal: "That guy who's minister here must have a lot of work, really."
No, myslím, že má. A bude mít i nadále.
KLÍČOVÁ SLOVA: Rusko, impérium.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home