10.12.04

Jejich kariéry

Jeden můj spolužák se nedávno stal prorektorem školy, kde jsme studovali. Druhý je plukovníkem a brzy jistě bude generálem. Jiný je spolumajitelem softwarové firmy, nevelké, ale světového jména. Další je výrobním či jakým náměstkem v boleslavské Škodovce. - Pomalu si zvykám, že naše generace sahá vysoko (nemělo by mě to překvapovat, žijeme koneckonců v zemi, kde předseda vlády je o osm let mladší než já, ale to je zas jiná pohádka, a není to spolužák). Jestli si myslíte, že na mě dělá dojem takový prorektor nebo plukovník, tak... ano, docela dělá. Nechtěl jsem udělat kariéru, nebo neuměl? Říkám si sám pro sebe, že nechtěl, ale není to levná výmluva? Lenost a neschopnost maskovaná za skromnost a jiné ctnosti, jak bývá v kraji zvykem? Radši se tomu tématu úplně vyhnout.
KLÍČOVÁ SLOVA: rozcestí - napravo, nalevo, rovně? Gandalfe, raď...

4 Comments:

Blogger mesens said...

... je sympatické, že o sobě pochybuješ, nicméně věz, žes to dotáh' asi desetkrát tak daleko, než zmínění džentlmeni. Naopak dobře víš, že já ti tvé schopnosti (v dobrém)trošku závidím... M.

Klíčová slova: život není o tom co máš na vizitce

10/12/04 11:40  
Blogger jIRI said...

Na toto téma existuje opravdu krásná kapitola v mé oblíbené knížce Bobos (od Davida Brookse) -- intelektuálové závidí manažerům peníze, manažeři intelektuálům možnost intelektuálně se rozvíjet.

Mívám občas stejné pocity (a to jsem o pár let mladší): tu je bývalý spolužák velitelem dohledového centra mobilního operátora, tu pohlavárem v eBance, další vědecky pracuje v Anglii atd.

Důležité podle mě je, jestli je člověk sám se sebou spokojený, když se s nikým nesrovnává.

10/12/04 13:00  
Blogger AgiBlok said...

Že by abiturientský večírek po x letech;)

12/12/04 20:15  
Blogger akb said...

To AgiBlok: No jo, málem to tak vypadá, že? Ale ne, jen jsem se potkal s tím prorektorem - ahoj, Vláďo! - a donutilo mě to zamyslet se...

12/12/04 20:17  

Okomentovat

<< Home