15.1.05

Několik nových vychytávek

Pěknou extenzi do Firefoxu mi poradil kolega Petr Nachtmann: předpověď počasí do spodní lišty. Zdrojem dat je Weather Channel, ukazuje to mj. aktuální teplotu, takže místo teploměru zvenku na okně mám browser (tady by to chtělo nějakou slovní hříčku s oknem a Wokny, ale přenechám její vymýšlení někomu vtipnějšímu).
Vložil jsem si konečně do blogu favicon (s tuleněm), což Blogger sice standardně nepodporuje, ale nic těžkého to není. Pro případné zájemce: stačí vyrobit si ikonu z bitmapového obrázku např. pomocí nástroje FavIcon from Pics, pověsit ji na web někam mimo Blogger a ze šablony blogu se na ni odvolat pomocí kódu:
<link rel="shortcut icon" href="http://VašeURL/favicon.ico">
A tou třetí je Google Desktop Search, který mě nějak minul v době svého uvedení, tak jsem jej instaloval aspoň teď a mám zas o užitečnou hračku víc. Zatím nemůžu příliš soudit... furt indexuje a indexuje. Nicméně už teď je mi jasné, že z mého hlediska není žádný lokální vyhledávač ideální. Google má velkou výhodu v integraci hledání na webu s lokálním hledáním do jednoho okna, rozhodně je rychlejší než Copernic a stojí za ním zavedená a sympatická značka, což taky není nepodstatné. Na druhou stranu postrádá flexibilitu, kterou nabízí třeba právě ten Copernic - například možnost rozšířit typy indexovaných souborů o své vlastní, což je z mého hlediska docela podstatné.
K novinkám ve svém vybavení musím připočíst ještě CDMA od Eurotelu. Jsem jakžtakž spokojen: občas to spadne, občas se to připojí na pátý či kolikátý pokus, ale v zásadě to funguje. Efektivní rychlost, které se mi daří dosáhnout (vesměs v centru Prahy), se pohybuje v rozsahu 75 - 100 kbps, tedy o hodně lepší než přes telefonní modem a o hodně horší než cokoli, čemu by se dalo opravdu říkat broadband. Veliká dodatečná výhoda CDMA ovšem spočívá v tom, že si to můžete spolu s notebookem odnést, kam chcete. Za tisícovku paušálu měsíčně... no, mohlo a mělo by to být levnější, ale snad časem bude.
KLÍČOVÁ SLOVA: technologie.

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Predpoved pocasi je skvela, diky za upozorneni. Je fajn vedet, jak je venku, aniz bych se musel divat z okna ;-) BTW, nemusi byt jen dole; ted ji mam vpravo vedle menu.

mike

20/1/05 20:47  

Okomentovat

<< Home