24.2.05

Nikdy v životě

Sestavit takový seznam poctivě je jednak zábavné, jednak dost těžké. Přiměje vás to pořádně se prohrabat vzpomínkami. Málem jsem například napsal "nikdy jsem neměl okno po alkoholu", ale jednou jsem ho měl, když jsem se opil v šestnácti, poprvé a nejhůř v životě. Chtěl jsem napsat, že jsem se nikdy v životě neučil hrát na hudební nástroj, jenže pak jsem si uvědomil, že učil, byť krátce a špatně. A tak dále. "Nikdy jsem neměl dluhy" – neměl, jenže od loňska to už není pravda, mám hypotéku. Nikdy neříkej nikdy! Ale přesto:
Nikdy v životě jsem nejel na kolečkových bruslích.
Ani na skateboardu.
Nikdy v životě mi neuletělo letadlo.
Nikdy jsem nejel vlakem načerno.
Evropské země, v nichž jsem nikdy nebyl (nepočítám tranzitní průjezd): Itálie, Švédsko, Portugalsko, Albánie, Estonsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko. Plus ostrovní a exotické státy od Kypru přes Andorru po Island.
Větší města u nás, v nichž jsem nikdy nebyl, opět nepočítám průjezd vlakem či autem: Břeclav, Hodonín, Třinec, Karviná, Bohumín, Prostějov, Most, Žatec, Cheb, Strakonice, Domažlice, Semily, Krnov.
Důležitá evropská města, v nichž jsem nikdy nebyl – namátkou: Athény, Barcelona, Edinburgh, Řím, Antverpy, Bern, Marseille, Dubrovnik, Krakov, Vratislav.
Nikdy jsem nebyl v Africe, v Austrálii ani v Jižní Americe. Tím pádem jsem vůbec nikdy nebyl na jižní polokouli.
Nikdy jsem vlastně nebyl mimo euroamerickou civilizaci, budeme-li do ní počítat i Rusko a Kazachstán.
Nikdy jsem se nemiloval s ženou jiné barvy pleti.
Ani s přírodní blondýnou.
Nikdy jsem nevlastnil zbraň.
Nikdy jsem nečetl Vojnu a mír, Židovku z Toleda, Jih proti Severu.
Také nic od Jiráska, Stendhala, Balzaka, Turgeněva, Čechova, Zoly. Ani od Karla Maye.
Nikdy jsem neměl doopravdy hlad.
Nikdy jsem nezažil nic, co by se dalo označit za nadpřirozený jev, zázrak nebo esoterickou zkušenost.
Nikdy jsem se nenaučil tančit. Ač snaha byla.
Nikdy jsem osobně neusmrtil žádného obratlovce. Ač jsem pozůstatky mnohých snědl. (Dodatečně opravuji, jednou jsme autem poněkud absurdně přejeli holuba. Byl jsem z toho dost vedle.)
Nikdy jsem nebyl po vlastních nohou výš než 3500 metrů nad mořem. O trochu výš autem.
Nikdy jsem nejedl ústřice. A nepil absint.
Nikdy jsem ani na chvíli neřídil drahé auto, míním tím mercedes nebo něco srovnatelného.
Nikdy jsem nebyl v sauně ani v parní lázni.
Nikdy jsem nepochopil teorii relativity, základy kvantové fyziky, molekulární genetiky a prakticky žádný vědní obor, na němž stojí moderní technická civilizace.
Nikdy jsem samostatně nevyluštil jediný hlavolam kromě Lloydovy patnáctky.
Nikdy jsem vědomě neriskoval život. (Patrně s výjimkou jízdy po D1.)
Nikdy jsem nepodnikl nic opravdu vážného proti svým zlozvykům – lenosti, užvaněnosti, nevhodnému žertování, přejídání, lelkování, utrácení.
Nikdy jsem se doopravdy nezajímal o své předky.
Nikdy jsem nepocítil vlastenectví.
Nikdy jsem se z vnitřní potřeby nemodlil.
KLÍČOVÁ SLOVA: a co vy?

11 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Pekna prace, kazdy se chlubi, co uz vsechno zazil / zkusil / videl / udelal, ale takovy protiseznam pritom o cloveku rekne, myslim, mnohem vic...

Ja jsem treba nikdy neletel Concordem, coz me mrzi. A taky jsem nikdy nebyl vazne nemocny, coz mozna neumim dostatecne ocenit, ale snazim se.

Pavel

24/2/05 12:14  
Anonymous Anonymní said...

Otazka je, zda chces ty veci na seznamu zazit nebo udelat ...

24/2/05 12:53  
Anonymous Anonymní said...

Nikdy som na blog nepridal ako komentár iba pochvalu, bez pridanej informačnej hodnoty.

Skvelý článok.

:)

24/2/05 13:18  
Anonymous Anonymní said...

Sice jsme si museli (neobvykle) par dnu pockat, ale stoji to (jako obvykle) za to.

Ve jmenovanych oblastech mi toho casto "chybi" mnohem vic, o ostatnich ani nemluve. Ale jestli neco stoji za dohnani, pak Krakow, Dubrovnik a Barcelona. A v tomhle poradi:)

-orange-

24/2/05 13:38  
Anonymous Anonymní said...

vyholená:
Nikdy by mi, Peter, nenapadlo, že by som mohla mať s celkom cudzím mužom toľko spoločného. Myslím Vojnu a mier a Domažlice.

24/2/05 14:42  
Anonymous Anonymní said...

No, tak možná nadešel čas to vyzkoušet!
Pořídit si drahé auto, dát si ústřice, pomilovat se s přírodní blondýnkou v sauně, navštívit Řím a třeba nechat si uletět letadlo...

24/2/05 20:27  
Blogger akb said...

To MK: Dík za právě takový návrh, ony by se z toho mého seznamu daly snadno sestavit podstatně méně příjemné scénáře...

24/2/05 20:50  
Anonymous Anonymní said...

Ta teorie relativity mne prekvapuje. Pusobite na mne pomerne inteligentnim dojmem uz od zacatku SwN. Vzdyt na tom prece nic sloziteho neni (obecna je neco jineho). Ze by mizerny fyzikar kdysi na stredni skole?

24/2/05 20:58  
Anonymous Anonymní said...

Hmm, proc to ze mne dela anonyma, kdyz vyplnim NAME v Other a Preview to ukazuje spravne? Zkusim to bez nej.

24/2/05 20:59  
Anonymous Anonymní said...

Pardon, ted koukam, ze jste nenapsal, ktera teorie relativity. Z nejakych duvodu jsem mel dojem, ze specialni. Blbnu, musim vic spat :)

(bez Preview podpis funguje, zda se)

24/2/05 21:03  
Anonymous Anonymní said...

ehm. - jak jste přejeli toho holuba? Slovíčko "absurdně" mě zaujalo...

25/2/05 14:41  

Okomentovat

<< Home