22.5.05

Zavíráme

Rozhodl jsem se, že tento blog nadále nebudu provozovat. Ponechám ho v provozu do 1. 6. a pak ho nějakým způsobem zruším. Blogger v tomto směru nenabízí nic jiného než úplné smazání, což mě asi přece jen bude trochu mrzet, ale pokud nenajdu technicky vhodnější možnost, tož tak. Pokud si tedy chcete zkopírovat např. průvodce Londýnem nebo něco jiného aspoň marginálně užitečného, máte na to týden a něco.
Proč? Důvodů je víc. První a hlavní: už mě to nebaví, vypsal jsem se. Dobrých nápadů nemám o nic víc než kdokoli jiný, tedy málo. Poslední dobou jsem hodně psal o politice, v tom pokračovat nechci, kazí to styl i charakter. A popisovat příhody z vlastního života - no, takových webů je dost, čtete je? Já ani moc ne.
Za druhé, nedomyslel jsem otázku soukromí. Myslel jsem, že Internet je dost velký a já dost malý na to, abych se v něm pohodlně ztratil, ale neuvědomil jsem si, že i ten velký Internet se skládá z maličkých vesniček. Přibývá komentářů obsahujících něco jako "chodil jsem na vaše přednášky", případně rovnou "ahoj Petře", pár lidí si mě dalo na své weby rovnou pod plným jménem. Pro mě to má ten důsledek, že se při psaní vědomě i podvědomě hlídám, abych si neudělal nějakou ostudu nebo problémy. To už pak moc velká zábava není, a celé jsem to začal hlavně pro zábavu.
Za třetí, ocitl jsem se ve zlém životním období, cokoli bych psal, bylo by tím poznamenáno, a to nechci. To už je otázka důstojnosti, a nejen mé vlastní.
--
Blogování jako takové v žádném případě nezavrhuju, moje zkušenost je právě jen moje, nedá se zobecňovat. Blogy jsou dobré i špatné, těch druhých mnohonásobně víc, ale jinak to ani být nemůže. Líbí se mi na Internetu všechno, co zvyšuje jeho interaktivitu, co jej vzdaluje od "televize s miliony kanálů". Blogy k tomu patří. Jsem rád, že jsem si to vyzkoušel. Příště zkusím třeba zas něco jiného.
Dík za zájem všem, kdo jste si mé poznámky občas přečetli.

42 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Tohoto blogu bude určitě škoda, patřil mezi ty dobré, ale nezbývá než vaše rozhodnutí respektovat. Pokud z nějakého důvodu nechcete nechat archiv veřejně přístupný (nenapadá mě sice, proč by vám to mělo vadit, ale to je fuk), doporučoval bych vám nechat si bloggerem celý archiv poslat přes FTP na nějaký hosting a potom si vše stáhnout a zazálohovat. Já osobně bych třeba o ZIP balíček vašeho archivu stál, myslím, že se zde dají najít zajímavé věci.

Každopádně díky za všechny příspěvky, váš blog byl pro mě pobavením i poučením.

22/5/05 13:18  
Anonymous Anonymní said...

Škoda.. co víc psát..

22/5/05 15:54  
Anonymous Anonymní said...

Taky děkuju za všechny příspěvky, patřily k tomu nejlepšímu čtení v "české blogosféře". Přeju hodně štěstí a síly dál.

22/5/05 16:13  
Anonymous Anonymní said...

Co k tomu říct? Je asi naivní si myslet, že někdo natolik známý zůstane anonymní. Každopádně díky za tenhle blog a doufám, že alespoň ve svých neanonymních článcích na jiných stránkách budete pokračovat dál...

22/5/05 16:41  
Anonymous Anonymní said...

Také bych rád poděkoval za vše, co jste zde napsal, čtení tu bylo radostí. Díky.

A přidal bych s k Pavlu V., pokud by se dal blog nějak rozumně vyexportovat, stál bych o nějakou zipku.. Jinak si to asi nechám projet nějakým download robotem..

Vždy když nějaká stránka zmizí, mám problém se slepými uličkami v mé osobní 'o-tom-jsem-četl-tam-a-teď-si-to-můžu-najít-přesně' mapě..

22/5/05 16:59  
Anonymous Anonymní said...

Byl to fajn blog a bude mi chybět. Přeju co nejkratší zlý období.

Binární Ládin

22/5/05 17:18  
Anonymous Anonymní said...

Bylo to zajimave cteni, nektere prispevky me svym postrehem opravdu fascinovaly ...
Takze mnoho dalsich uspechu ...

22/5/05 17:52  
Anonymous Anonymní said...

vyholená:
čo tam po blogu, Peter, chalan ako ty ešte takých napíše!
Hlavne nech sa to zlé z tvojho života čo najskôr vytratí - to ti z celého srdca želám za celú našu krivolakú prť

22/5/05 19:32  
Anonymous Anonymní said...

Čet' jsem to tu rád, byť ne vždy souhlasně pokyvoval.
Věřím (a přeju), že zlé se zase obrátí v dobré.
No, a zas někdy...
Ahoj Petře :)

22/5/05 20:51  
Anonymous Anonymní said...

Jakoby bylo tradicí, že nejlepší blogy vydrží krátce, vzpomeňme na Vosu...

Díky, byl jsem tady od začátku, vracel jsem se a nikdy nebyl zklamán.

Archiv pro off-line prohlížení bych také ocenil, ale v nejhorším je tady Teleport, který by měl umět duplikovat web na lokální disk.

Díky ještě jednou a přeji jen to dobré!

22/5/05 20:53  
Anonymous Anonymní said...

Ještě si tak říkám - v nejlepším přestat, to je také dobrá varianta...

22/5/05 20:55  
Anonymous Anonymní said...

Prosim, primlouvam se za ponechani blogu a nemazani. Nebo je nejaky velky duvod?

22/5/05 22:38  
Anonymous Anonymní said...

Zajimave je, ze Vosa na Jazyku skoncila 1.6.2003. Dva roky nazpet, skoro presne.

22/5/05 22:38  
Anonymous Anonymní said...

Přeji ať rychle překonáte zlé období. Díky za pěkné čtení. Vážím si vašeho rozhodnutí nepsat o politice. Znám pár blogů které bývaly dobré, ale ztratily úroveň právě z tohoto důvodu.

22/5/05 22:44  
Anonymous Anonymní said...

Opravdu škoda. "Pana profesora" a pana Novináře skrývajícího se za tímto blogem jsem neznala, takže jsem si mohla dopřát čtenářský zážitek naprosto nezatížený aurou celebrity. :-) Určitě by stálo za úvahu vrátit se, snad pod nějakou zcela neodhalitelnou přezdívkou? Úvahy o (středo)evropanství a (multi)kulturní identitě mi budou chybět, a nejen ony.

22/5/05 22:47  
Anonymous Anonymní said...

snadno predpokladatelny krok, ale jak me to mrzi, nema ani cenu dodavat.
spis se zeptam jinak: lze vubec jeste pracovat "anonymne" ? Kdyz dnes napisete praci a date ji na web, google ji zaregistruje a zitra od vas bude opisovat kdekdo. Takove otevreni se verejnosti nas neboli (i kdyz treba nas vedouci katedry je zasadne proti uverejnovani skript na internetu..). Co dal ? Politici pisou o svem soukromem zivote (viz treba skromach), obycejni lide komentuji politiku; co se stane se soukromim ? Ma cenu se jeste dnes tvarit anonymne ?
Domnivam se, ze podobna revoluce, jako je zpristupneni libovolnych dokumentu na internetu pres full text search, ceka i na vyjadrovani nazoru, blogy a IM...

22/5/05 22:56  
Blogger Ondrej.Rucka said...

Já chci aspoň offline verzi v .zip nebo .rar, je to škoda :-(

22/5/05 23:06  
Anonymous Anonymní said...

Chodil jsem na Vaše přednášky... <-:


Škoda že končíte. Díky za blog.

23/5/05 10:09  
Anonymous Anonymní said...

Všechny důvody chápu, jenom by mě zajímalo, kolik lidí (stejně jako já) začalo číst tento blog právě proto, že jeho autorem jste Vy...
Díky za skvělý blog, myslím že utnout jej předtím, než začne "hnít" je každopádně správné rozhodnutí.

23/5/05 10:47  
Anonymous Anonymní said...

Díky, bylo to moc dobré čtení.
A mnoho zdaru Vašemu konání.

23/5/05 11:48  
Anonymous Anonymní said...

-lmat:
Škoda toho weblogu, měla jsem ho ráda. Vlastně to byl jediný blog, který mě bavilo číst a na který jsem se opravdu těšila. Krásně formulované zajímavé názory, vtipné postřehy. Hezké to tu bylo.
Autora znám osobně a vždycky jsem si ho moc vážila, a to jak díky kvalitě jeho práce, tak i díky kvalitě jeho osobnosti. Ano, P., jsi pro mě už dávno v lecčems vzorem. Byla to čest sem chodit.
Držím palce, ať je to zlé období co nejkratší a rekonvalescence po něm pak rychlá. Konec konců, i když to zní možná banálně, zlá období většinou pomůžou náležitě vychutnat následující dobrá období.
Tak hezké vychutnávání.

23/5/05 11:50  
Anonymous Anonymní said...

Vas jsem osobne neznal, na blog me neprivedlo vase jmeno, ale zajimave clanky a styl psani. Skoda, takovych chytrych postrehu na internetu moc neni. f0x

23/5/05 11:52  
Anonymous Anonymní said...

prepacte toho Anonymousa, ale len letme zhliadnutie Vasho stylu mi zobralo cas na registraciu, takze som ho len Pridala k oblubenym a rychlo posielam prosbu - este ho tu chvilu nechajte!!! Ak aj nie dovtedy, kym prejde zle obdobie a pridu napady, tak aspon dovtedy, kym bezny citatel dokaze vstrebat vsetko pekne, co sa tu nachadza (vratane komentov)
PROSIM

23/5/05 12:13  
Blogger jezovec said...

Přidávám se k poděkováním za napsané a hlavně ať se to zlé období důstojně vyřeší a nakonec Vás posílí... já vím, že člověk by si taková posilování vždycky raději odpustil...

23/5/05 15:12  
Blogger akb said...

Moc děkuju všem za milá slova - vážně. Rád bych to řekl nějak výrazněji, ale nejde mi to, v tomhle člověku profesionální vztah ke slovíčkům nepomůže. Takže díky!

Pro Pavla: Autor tohoto blogu nepřestává psát, to ne. Ale z velké části přestává psát o tom, co ho baví a takovým způsobem, který ho baví. K tomu nenalézá nikde prostor, proto si ostatně tento blog založil. Žurnalistika je řemeslo, nikoli umění. Když budete ve fabrice na nábytek montovat svou dvacetitisící židli, pořád ještě můžete mít radost z poctivě odvedené práce, z toho, že šroubky jsou dotažené a že je jako slušný člověk upevňujete šroubovákem, ne kladivem. Ale, marná sláva, z té židle jako takové už těžko budete mít radost. Je to pořád stejná židle. Texty, jaké jsem si psal sem, není kde publikovat. Z ekonomického hlediska je to ostatně pochopitelné.

23/5/05 22:09  
Blogger Vilda said...

Člověk má samozřejmě vždycky chuť radit, ale pak si vzpomene na sebe a svůj boj... a uvědomí si, zase každá zkušenost je pouze osobní a změna je možná pouze zevnitř.
Každopádně: díky moc za inspirující čtení (posledním impulzem k http://vildaspow.blogspot.com/ byl právě Váš blog), ať vše zvládnete co nejlépe. A díky nejen za blog: viz. Softwarové noviny 3/96, "Digitální svět" ;-)

24/5/05 06:36  
Anonymous Anonymní said...

Velka skoda, tenhle blog patril mezi moje uplne nejoblibenejsi, protoze opravdu umite psat.

Vtipne, srozumitelne a pritom od srdce.

Primlouval bych se za nemazani....

Diky moc
Tom

24/5/05 08:30  
Anonymous Anonymní said...

Díky za Vaše články, ať už zde na blogu nebo jinde. Vysoce převyšují obsahem i stylem šedivý a nudný průměr.
Máte originální postřehy a úsudek nezávislý na dobovém trendu, což je dnes tak vzácné. Váš článek "Americká noc (generace)" je radost číst.
Pište dále, máte co říci !

24/5/05 10:11  
Anonymous Anonymní said...

Ach jo.
Nejdřív Vosa, pak Baldachýn a teď PK. Proč právě moudří lidé tak brzy dospějí k pocitu, že už toho řekli dost? Svět je tak nespravedlivý...

25/5/05 10:51  
Anonymous Anonymní said...

Mam pocit, jako bych prave docet jednu moc hezkou knizku. Cloveku je prijemne z toho, ze to bylo moc pekny cteni, ale zaroven je mu ouzko z toho, ze uz dalsi cteni nebude...

Lidi, ktery stoji za to cist (a poslouchat jejich nazory a napady), je malo. Vy patrite mezi ne. Bez vaseho blogu bude smutno.

Drzim palce.

25/5/05 12:04  
Blogger Jan Vaněk jr. said...

AOL, čili what they said. Tj.:

1. Lituji (a nesouhlasím - není to spíš naopak nepochopitelné?), ale děkuji a přeji, é, mnoho úspěchů do dalšího života nebo jak by se to řeklo méně klišovitě.
2. Přidávám se k apelu aspoň nemazat, co už jste jednou opublikoval - koneckonců, vyřčené slovo bylo uváděno jako vrchol triády nevratitelných entit už dávno před internetem, natož dnes.
3. A kdyby přece jen, taky by se mi kompletní archív na HD hodil. Nemohl by ho někdo zběhlejší v užívání stahovačů vytvořit a dát na síť v plen ;-) ostatním? Vlastně se divím, že se toho dosud nikdo ze zdejších techno-savvy čtenářů neujal...

25/5/05 12:10  
Anonymous Anonymní said...

Já už jsem si ho stáhl a pokud by k tomu autor blogu dal výslovný souhlas, klidně ho v plén dám, ale jinak nepředpokládám, že by to bylo jeho přání.

25/5/05 17:11  
Anonymous Anonymní said...

Díky za všechno, co jsem si mohl od Vás na tomto blogu přečíst.
Přeji jen to dobré.

25/5/05 19:54  
Anonymous Anonymní said...

Díky za blog, tenhle (alespoň pro mě) patřil k těm v ČJ nejlepším. Přeju hodně zdaru v lepších i těžších obdobích.
BROX
P.S. Moc se nezabývám naším novinářským prostředím, takže jsem po celou dobu netušil (a netuším doteď) jaká je pravá identita autora. Popravdě řečeno mě to ani moc nezajímá a čtení aKB mě bavilo i bez lákavého odéru "celebrity".

26/5/05 08:51  
Anonymous Anonymní said...

Smazat by byla hrozná škoda. Projel jsem si to tedy alespoň wgetem, vypadá, že bez problémů stáhl všechno, ale i tak...

Každopádně přeji autorovi hodně štěstí.

29/5/05 13:47  
Blogger BitShepherd said...

Čest jeho památce.

1/6/05 16:39  
Anonymous Anonymní said...

Napište knihu.

5/6/05 06:10  
Anonymous Anonymní said...

dlouho jsem nemel pristup k netu a kdyz prijdu tak vidim hroznou vec, clovek jehoz jsem mel jako jedineho ceskeho blogare ve sve rss ctecce konci :( moooc mooooc me bavil, skoda, ze uz zde nepribude zadne pismenko, ale aspon mala dobra zprava je, ze zatim blog zustava online, hned jdu zalohovat obsah.

preju hodne stesti a uspechu i v tom "realnem" zivote

15/6/05 18:51  
Anonymous Anonymní said...

Skoda, ze jsem se o tomhle blogu dozvedel az po jeho zavreni. Dalsi rana pro mne prisla s tim spamem nahore. Ach jo...

17/8/05 16:48  
Blogger akb said...

Komentářový spam jsem smazal. Člověk něco nechá být, a za chvilku se mu to zaplevelí...

5/10/05 03:10  
Blogger Anna said...

thank you for the beautiful pictures of Prague that you've posted here I love this place and would love to see some more pictures of it, if possible.
Privet iz Rossii!

8/1/06 14:55  
Anonymous Anonymní said...

To je skoda, nejlepsi blogy se zaviraji a naopak ty nejhorsi se cpou na spici. Urcite nejsem jediny, kdo by byl pro znovuotevreni, mozna by stalo za to uvazovat opet o obcasnem blognuti.

7/9/06 03:23  

Okomentovat

<< Home