28.3.05

Mindráky

Nastala vhodná chvilka napsat si zas jeden seznam. Je mi čtyřiačtyřicet. Nejsem ani tulák, ani milionář – tedy jedno z toho, čím má chlap v tomhle věku být. Jsem neúspěšný měšťák, týpek, jakým jsem se před dvaceti lety smál do ksichtu a obcházel jsem jim auta s korunou. Jsem nevelký, tlustý, nosím nemoderní a věčně špinavé brýle, přerostlé vlasy mám plné lupů, tu a tam mi páchne z úst. Nadělal jsem v životě spoustu křivých kompromisů a pod jejich důsledky se mi prohýbá hřbet. Mám mizerné vzdělání, neumím pořádně žádný cizí jazyk. Jedinou profesionální dovednost, kterou jsem jakžtakž zvládal – programovat – jsem beze zbytku zapomněl. Živím se předstíráním práce a bývám z toho pěkně unavený. Ve shodě s Peterovým principem jsem dosáhl pozice vyšší, než na jakou stačím, a teď se třesu strachy, abych o ni nepřišel. Žárlivě sleduju nástup mladších, šikovnějších, sebevědomých. Jak má životní partnerka, tak můj šéf mají IQ o nějakých čtyřicet bodů vyšší než já, takže se vedle nich nevyhnutelně cítím dost často jako hlupák. Občas dostanu záchvat nenávisti vůči společnosti, ve které žiju, protože jí nerozumím a nedovedu se v ní prosadit. A je mi jasné, že to bude už jen čím dál tím horší. – Jo, klidně se mi zasmějte. Ale než to uděláte, připomeňte si závěrečnou scénu z Revizora.
KLÍČOVÁ SLOVA: a co vy?

12 Comments:

Blogger Czech NR said...

Je mi zhruba polovic, takze rekapitulacni prispevek si jeste na chvili odpustim, i kdyz by mi jiste prospel.
Mohu-li soudit na zaklade ruznych Vasich aktivit a predevsim na zaklade Vasich prednasek, dovolim si tvrdit, ze se vidite prilis cerne. A nebo mnohym jinym zcela schazi sebekritika, protoze srovnani s Vami pro ne nedopada vubec dobre (jmena si usetrim na jindy).
A nebo neblaha kombinace obeho.
KLICOVY POJEM: srovnavaci zakladna

28/3/05 23:07  
Anonymous Anonymní said...

Myslím, že ve Vašem případě propadat skepsi není skutečně na místě. Také jsem měl tu čest navštěvovat Vaše přednášky a s odstupem anonymity, kterou mi internet nabízí, musím prohlásit, že nejen "ostatní", ale také vrstevníci (profesoři) na škole před Vámi neobstojí.

Vždycky tady budou lepší, znalejší, energičtější. Ale to je v každém věku, v jakékoli společnosti. Nechat se tím trápit je cestou do záhuby.

A to není zrovna destinace, kterou bych Vám přál, doporučoval a už kvůli sobě Vás tam posílal :-))

29/3/05 11:28  
Anonymous Anonymní said...

tenhle blog me bavi - dostal jsem se sem diky reflexu - a proste ho ctu a budu cist dal; nebudu tady psat zadny kecy o tom, ze to neni pravda, takovej vy prece nemuzete bejt, jste urcite mnohem sikovnejsi clovek, nez pisete... atd. Ja v tomhle prispevku citim i trochu sarkasmu a notnou davku sebeironie, myslim si, ze tomu (co jste napsal), ve svy podstate sam neverite... hodne zdaru, vy jeden starej a tlustej a hloupej clovece!! :D

29/3/05 14:26  
Anonymous Anonymní said...

hmm.. nez jsem si spojil aKB@large s jistym legendarnim panem K., myslel jsem si, ze blogguje tak tricetilety doktorand na VSE... Vase postrehy jsou neobycejne zajimave a rekl bych in - tak nechapu, k cemu ta skepse;
pokud v necem z Vasich postrehu citim trochu "dechu dejin a stari" - neurazte se, prosim - tak je to v nekterych politickych komentarich. V nich obcas jako by zaznival hlas cloveka, bojiciho se o statut quo a hledajiciho oporu v nastrojich levicove politiky.

29/3/05 21:03  
Anonymous Anonymní said...

rozbij sklo... MS

29/3/05 21:20  
Blogger akb said...

Neurážím se, proč bych měl? Vždyť mi lichotíte. Akorát mám pocit, že bych radší byl za starého a blbého než legendárního :-) Podcenil jsem jeden problém: kdybych dnes zakládal blog znova, postaral bych se co nejdůkladněji o svou anonymitu. Nechtělo se mi do žádných podobných opatření, dílem z lenosti, dílem proto, že mi to přišlo zbytečné. Ale není. Část těch, kdo tyhle zápisky čtou, mě už zcela automaticky spojuje s konkrétní osobou. Což mi svazuje ruce, občas se přistihnu, že si autocenzuruju myšlenky, abych nenapsal něco, co by oficiální pan K. těžko obhajoval... to není dobré. Z mého hlediska tím blog ztrácí velkou část půvabu, on je to opravdu v první řadě osobní deník, až ve druhé čtení pro veřejnost! Zatím ho neznají a nečtou - aspoň pokud vím, třeba mě tahají za nohu? - dva pro mě krajně důležití lidé: moje O. a můj šéf. Anebo jsou jen tak taktní? - No to je fuk, prostě: čím víc demaskování, tím míň mě baví ten blog psát. Ale za to si můžu sám.

29/3/05 21:25  
Blogger Jan Vaněk jr. said...

Mně to víc než Peter principle připomíná impostor syndrome (žádný dobrý website nemůžu najít, pro první seznámení snad poslouží i doména, ač nechutně komerční): pomyslete na nás^H^H^H ty všechny předstírající a třesoucí se strachy, aniž kam vystoupali, kteří nemohou padnout jinak, než pokud prorazí dno. A jestli vás nerozveselí ani tohle, tak už fakt nevím co doporučit jiného než Prozac anebo denní dávky jasného světla.

30/3/05 11:37  
Anonymous Anonymní said...

zareaguji: s anonymitou je to tezke - ale jestli Vas to potesi, tak nejdriv jsem na Vas narazil jako na anonymniho bloggera, ktereho mi doporucil kamarad a az casem jsem si spojil jedno s druhym :-) Nejvetsi prekvapeni pro me vazne byl Vas vek - ale probuh, kdyz jsem to doted z textu nepoznal, tak to nemuze byt tak spatne ;-)
Jeste k te anonymite: nemyslim, ze by dusledna anonymita mela smysl. Cteni blogu je precejen "koukani do ciziho talire", cteni si v cizim denicku a i po rozkryti identity bloggera vede (dle meho nazoru) k vetsimu odstupu od ctenaru, nez treba u novinoveho clanku.

30/3/05 14:43  
Anonymous Anonymní said...

Jo, tomu se holt rika podělanej život ;-)

2/4/05 01:24  
Anonymous Anonymní said...

Kdyby to bylo anonymni, tak bych to asi necet. Nejdriv sem se dozvedel, ze jeden clovek dela blog a az potom sem se na nej dostal. Sel jsem na nej proto, protoze ten clovek uz pred tim psal pekny clanky a na blogu je videt, ze psat umi dal...

Lide si casto vazi toho, co se da jednoduse zmerit (IQ, vyska vydelku atd.), ale uz bych asi nespocital, kolikrat mi bylo u tohohle blogu fajn (lip nez fajn ;-).

3/4/05 12:29  
Blogger Daniela Kantorova said...

Poslys AKB, procitam zas po dlouhe dobe tvuj blog a vidis ze upoutava muj zahem jelikoz dnes je 13.4. a tenhle clanek je z brezna. co ma tohle vsechno spolecneho s obsahem prispevku? asi toto. za cenu kycovitosti to rozepisu i kdyz napreskacku, ne podle zadneho meritka dulezitosti: mas spisovatelsky talent. hodne toho vis. mas moudrost a dobre srdce. o vysoke inteligenci nepochybuji. o stastne rodine nepochybuji. mas na flickru skvele fotky. zivot plny zajimavych zazitku. jsi zcestovaly a znas plno jazyku... - nedostatky ktere popisujes pravdepodobne prehanis, ale i kdyby ne, tak mi dovol rict jedno - jsou to malickosti. fakt. z meho hlediska jsi bohaty clovek - kdyz bohatsvim myslime to, co je uvnitr. verim, ze depka te uz pravdepodobne presla, ale presto to tady na blogu ulozim. snad mne tedy omluvis. mej se a pis cim dal vic - budu vyhlizet nejakou tu knizku.

14/4/05 03:28  
Anonymous Anonymní said...

Inteligence je především projev ; porovnávat kdo je chytřejší se stalo možná zvykem, není to však vodítko ... někdy mám rád určitého psa, více než určitého člověka s vysokým iq a tučným kontem. Rád.

3/3/07 16:16  

Okomentovat

<< Home