11.3.05

Zábavná maličkost: AudioScrobbler

Na webu najdete spoustu nástrojů pro budování komunit, hlavně takových, které žádnými komunitami nejsou. Pěkný, jistěže ani trochu nový nástroj pro hledání společného jmenovatele přes muziku se jmenuje AudioScrobbler. Zapojit se může každý, kdo poslouchá hudbu v počítači pomocí nějakého toho WinAmpu, Real Playeru či něčeho podobného - pokud jde o mne, jsou to iTunes. Založíte si na AudioScrobbleru účet, nainstalujete plug-in do svého přehrávače a to je celé. Systém vám vytvoří webovou stránku, kde si může každý přečíst víceméně v reálném čase, co zrovna posloucháte; pokud tedy posloucháte jsouce připojeni k Internetu. Odesílat dodatečně seznamy skladeb přehraných off-line to neumí. Z naposlouchaných písniček pak AudioScrobbler počítá statistiky: ukaž mi, co sjíždíš pořád dokolečka a my si už sami posoudíme, kdo jsi. Uživatel AudioScrobbleru se může zapsat do skupin, v nichž se pak počítají statistiky skupinové, může skupinu sám založit, může hledat lidi s podobným hudebním vkusem. Jen jedno nemůže, ač právě to by mnozí jistě chtěli nejvíce: stahovat empétrojky. V systému žádné nejsou, jen záznamy o tom, co si kdo přehrál. V RIAA či OSA to musí být poměrně čtený web...
KLÍČOVÁ SLOVA: hra se skleněnými perlami.

2 Comments:

Blogger Andrej said...

Videl som linku na AucioScrobbler na nejakom blogu. AS je pekný, má však jeden nedostatok: nepodporuje môj WinAmp 2.95 (This plugin is only supported on Winamp 5.x). ITunes mi žerú neskutočne veľa pamati (na to že je to player), mám totiž najnovší QuickTime a oni si to nejako držia v pamati. A 50MB RAM pre ambient music player na developerskej mašine kde je pamäti stále nedostatok skutočne neobetujem.

14/3/05 09:15  
Anonymous Anonymní said...

Jj, taky bych řekl, že funguje i pokud je někdo offline, píše se to v info. A pro RIAA to může být jakokoli oblíbený server, ale já tedy nevim jak vy pánové, ale já mam všechnu hudbu LEGÁLNĚ:)))

2/6/05 21:57  

Okomentovat

<< Home