26.1.05

Podpis do indexu

Pro tento semestr mám dozkoušeno, takže se snad mohu přiznat: zkouším nerad. Učím rád, ale zkoušení je mi protivné. Je to procedura trapná pro obě zúčastněné strany, pro zkoušejícího navíc značně nudná. Nevyhnutelně nespravedlivá. Jsem rád, že to mám za sebou – možná víc než ti, kterým jsem se podepisoval do indexu. Mimochodem, tento postoj ke zkoušení sdílí hodně učitelů, jen se to většinou stydí přiznat, aby neutrpěla jejich důstojnost, autorita či co. Jsem v pokušení přehnaně generalizovat a říci: sdílí jej všichni normální učitelé a spolu s nimi i mnozí další. Na učitele, který naopak zkouší rád, bych doporučoval dát si pozor. I mimo školu. Možná hlavně mimo školu.
KLÍČOVÁ SLOVA: Výborně, velmi dobře, dobře.

3 Comments:

Blogger Radek said...

Jo je to humus. Sem na druhý straně barikády, ale učitele co dělaj problémy fakt nechápu.

27/1/05 16:01  
Anonymous Anonymní said...

pred chvili jsem se vratil ze zkousky. zase jsem mel nakonec pocit, ze tomu vlastne nerozumim a zase jsem to udelal.. zvlastni.
prijde mi, ze kdyby se zkouselo opravdu poctive, zkousku udela tak 30% studentu (ve vyssich rocnicich, drive jeste mene). a kdyz to tak nekdo udela (a ze to u nas par lidi dokaze), je ohen na strese.
prijde mi, ze ti, co zkousku zvladli jsou spise hornich x% nez ti, kteri to umeji dostatecne..
taky mam zkusenost, ze nejlepsi a nejchytrejsi pedagogove znamkuji nejmirneji. mozna je zatim nejaka strategie:)

a kde ze ucite, ze bych se prihlasil?
honza

27/1/05 22:20  
Blogger Talking to Myself said...

Za těch šest let, které jsem strávil na VŠ, jsem zažil mnoho nudných předmětů (těch byla většina), několik zoufalých záležitostí ("systémový přístup je nutností!") a pak taky několik skutečně obohacujících přednášek... Budu upřímný - třetinu z Vašich přednášek jsem strávil na lavičce blízko sochy W. Churchilla a v ještě teplých podzimních večerech rádoby zkušeně potahoval z doutníku s třešňovou příchutí. Přesto, nebo možná právě i proto, byl Váš předmět jedním z nejzajímavějších, které bylo možno absolvovat; láhev portského, kterou jsme od Vás obdrželi jako bonus za úroveň seminární práce, byla nakonec úspěšně zdolána; vězte prosím, že poslední přípitek byl na Vaší počest...

6/2/05 01:08  

Okomentovat

<< Home