25.2.05

Londýn

Jsem nemocný. Kdybych nebyl, byl bych touhle dobou pracovně v Londýně. Mrzí mě to, protože Londýn... nu, kdybych byl bohatý, létal bych tam často na prodloužené víkendy. Kdybych bych mladý, odvážný a teprv bych si volil své místo a své povinnosti, našel bych si tam práci.
Mám rád Londýn, protože mám rád městský způsob života, železnice, parky, cesmínu a medvídka Pú. Mám rád anglický humor, anglickou korektnost, anglickou ochotu předpokládat, že jste slušný člověk, dokud jim nedokážete opak. Mám rád i anglickou nesdílnost a rezervovanost, protože sám se do sociálních kontaktů taky zpravidla nehrnu a nedělá mi dobře, když mě do toho někdo nutí. Mám rád vlažné anglické pivo, utloukl bych se po fish and chips i po restovaných ledvinkách. A po dobrém indickém a pákistánském jídle, pochybuju, že někde v Asii seženete lepší než v Londýně, když víte, kam na něj.
Ale není to jen idyla: Londýn je jiný – celá Británie je jiná – než konvenční obrázek poskládaný z filmů s Hughem Grantem, turistických průvodců, z Čapkových Anglických listů, Arthura Ransoma, Tolkiena a Sherlocka Holmese. Spořádaná měšťácká společnost, to je jen povrch, často dost chatrný a popraskaný povrch. Británie je také země slumů a ghett (pochybuju, že něco srovnatelného najdete jinde v západní Evropě), což se Londýna týká jen v menší míře, ale taky týká. Je to město fotbalových chuligánů, bílé spodiny ("white trash"), neuvěřitelné etnické směsi ze všech koutů bývalého Impéria i odjinud, město Pákistánců, Indů, Jamajčanů, Řeků, Turků, Židů, Afričanů neurčitého původu, Rusů... všechno to tam bublá a míchá se a občas připaluje jako laciné karí ze stánku pouličního prodavače ve dvě ráno někde na Shepherd's Bush.
Chtěl bych být v tom kotli.
KLÍČOVÁ SLOVA: červené cihly.

5 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Tak tak, prodlouzeny vikend v Londyne, to by se mi libilo. S Ryanairem z Brna, London Eye, Apple Store...

Mel bych to nejak naplanovat.

25/2/05 18:08  
Anonymous Anonymní said...

Nemohli bychom si přečíst nějaké další konkrétnější zkušenosti z minulých návštěv Londýna?

Sám jsem tam byl několikrát, ale postřehy všímavého pro mě budou vždycky inspirující...

Filip

25/2/05 18:39  
Anonymous Anonymní said...

V Anglii jsem studoval, i kdyz jen ve meste, ktere melo k londynskemu melting potu daleko. Uz ani nespocitam, kolikrat mne okolo osme rano cekala na prestup Victoria Coach Station. Ty pozdejsi prestupy na Heathrow uz nebyly tak romanticke.

Nedam na tu zemi dopustit. Klicovymi slovy jste se trefil jen do poloviny meho pojmenovani UK jako cervenozelene zeme. Schazi mi tam totiz jeste travniky.

Vlastimil

25/2/05 19:00  
Anonymous Anonymní said...

Do Londýna se zrovna chystám na trochu víc prodloužený víkend. Také bych proto byl velmi rád za nějaký tip, který v průvodci nenajdu.

Marek

25/2/05 19:19  
Anonymous Anonymní said...

Jsi nemocny? Chripajzna? Mrkni na http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie06-2.htm Milan

25/2/05 22:48  

Okomentovat

<< Home