23.11.04

SMS pro Tatry

Máte rádi Vysoké Tatry a chcete přispět na záchranné práce po vichřici? Nejjednodušší je poslat v síti kteréhokoli českého operátora sms s textem DMS TATRY na číslo 87777. Stojí třicet pět korun sedmdesát haléřů. Jen pozor: nesmí vám vadit, že tři koruny si nechá operátor a pět sedmdesát formou DPH státní pokladna, Tatry dostanou jen 27 Kč. Ale za složenku na poště i za bankovní převod se nakonec taky platí poplatky. A pozor podruhé. Neposílejte to ze služebního mobilu, jehož provoz hradí zaměstnavatel. To by byla trochu laciná dobročinnost. I když zas bez DPH.
KLÍČOVÁ SLOVA: e-charita.

2 Comments:

Blogger PavelS said...

Jeden z mala clanku k tematu Tatry, ktery se vyjadruje s rozmyslem a bez zkratkoviteho uvazovani:
http://www.reflex.cz/Clanek30043.htm

Je mi lito aKB, ale tentokrat jste me prekvapil. Priznavam,ze jsem na miste nbyl,ale tyhle veci byvaji skutecne v mediich silne zkreslene. Hlavni skody jsou pro majitele tech lesu (jsem presvedcen, ze 99% polamanych lesu byly hospodarske lesy) kteri bud ztratu ponesou sami, nebo byli pojisteni. Ani v jendom pripade mi to skutecne srdce netrha.

Jak bylo nekolikrat upozornovano, nejvetsi skody byly ve smrkovych monokulturach, smisene lesy prezily vicemene bez problemu.

A ted otazka do pranice, je to spatne? Ze priroda odstranila neprirozeny stav?

A co se tyce mistnich obyvatel, s vyjimkou majitelu lesu, pro ne je to spis pozehnani, napred bude treba ty lesy vytezit, uklidit, potom zalesnit (doufejme ze s lepsim citem), takze prace na monoho let dopredu.

Ty DMS jsou skutecne nejlepsi kseft pro stat, operatora, dalsi organizaci, ktera to bude administrovat. Rad bych slysel nejaky rozumny priklad pouziti takto vybranych penez. Navic s vedomim,ze vice nez 30% zmizi jeste drive,nez se vubec muze rozhodovat o smysluplnem pouziti.

29/11/04 12:13  
Blogger akb said...

No, já nevím, hádat se nechci, možná jsem trochu naivní. Ale škod je tam hodně, nejen v lese, ale i na budovách, léčebnách, električka a zubačka je poškozená... každá finanční pomoc se nevyhnutelně cestou trochu zkrátí, pokud nenakoupíte ze svého zásoby, nevezmete vlastní sekeru a nerozjedete se tam. Na to nemám čas. A na dovolenou v Tatrách, kterou jako účinnou formu pomoci doporučují fanouškové volného trhu, nemám dost peněz. - Je však určitě pravda, že pro některé místní lidi to požehnání je. Pro jiné tragédie. Já jsem s těmi druhými. - A je taky pravda, že je to důsledkem letitého nerozumného lesního hospodaření, smrkové monokultury. Nehádám se. Ale nad věcí opravdu nejsem.

30/11/04 01:58  

Okomentovat

<< Home