3.1.05

Index blogu za prosinec

31. 12.
PF 2005 přece jen trochu vesele: The show must go on, takže přece jen něco na rozptýlení.
PF 2005 vážně: Původně jsem chtěl napsat žertovně cynický souhrn událostí roku, ale to, co se stalo v posledních dnech, mě od toho odradilo.

27.12.
MN4: máme se začít bát? NASA právě teď odhaduje pravděpodobnost srážky asteroidu MN4 se Zemí na 2,7 %, což mi nepřipadá jako zanedbatelné nebezpečí.

24.12.
Variace na prastaré téma: Kde má Ježíšek ty svoje létající soby?

21.12.
Znudil znovu novou nymfu: Nejstručnější příběh složený z českých vyjmenovaných slov, arciť s malým cheatem, je notoricky známý.

20.12.
Sen o jiném městě: Napsat někdy povídku o muži, jemuž se opakovaně zdá týž sen.

16.12.
Let's go there, then: visel jsem v devítce na tyči vedle dvou veselých, mírně připitých Britů.

15.12.
Zakleti ve zvěrokruhu: Léta se ošklíbám nad horoskopy. A hle, ono na nich asi přece jen něco je.
Jen ty příjemné věci: Těžké je, jak zařídit, aby jim s tebou bylo pořád příjemně, i když je okradeš. Jde o ten dlouhodobý vztah."

14.12.
BFU používá iPod: Z důvodů, které bych zpětně jen těžko vysvětloval (především sobě), jsem musel přeinstalovat systémový software svého iPodu.
Nevypsaná fixa: Energie, to je ono. Brutální energie, jestli chcete. Jako cisternový vlak s dvěma dieselovými lokomotivami mířící z Kyjeva na Budapešť.
Milostné scény pro mateřské školy: "Co to má na tváři?" (Astérix po setkání s Kleopatrou.)

13.12.
Jistěže na světě nakonec zvítězí pravda: Režii převratu platil Západ, tehdy u nás jako teď na Ukrajině.
Základní filosofická otázka pro mateřské školy: "Existuje Ježíšek?"
Bing ho! Nakonec to byla otázka ceny, jako obvykle.
Divná vzpomínka: Muselo to být, když to zpětně počítám, v lednu 1981.

12.12.
Freudovský překlep: "Canabiss". Dobrý...
Hodně velká předscéna: Matně se mi to vybavuje z bůhvíjaké minulosti, s chutí jsem si to přečet' celé.
Americká noc (Generace) ...mluvili jsme rusky, prokletých páriů řečí, unaveni celodenní angličtinou, napřed tiše a spiklenecky, aby si té ideologické diverze někdo nepovšiml, s přibývajícím počtem sklenic vína stále hlasitěji.

10.12.
Chtějí po mně z Lidovek hlasovat o Knize roku ...to je pěkná anketa, kterou kolem Vánoc každoročně tisknou a jejíž výsledky rovněž už tradičně bohužel nedávají na web.
Svoboda slova, cenzura, dojmy a pojmy: Vojtěch Bednář na Lupě ostře kritizuje Microsoft za to, jak provozuje MSN Spaces. Arthur Dent ve svém blogu Převážně neškodný zase kritizuje článek Vojtěcha Bednáře.
Jejich kariéry: Jeden můj spolužák se nedávno stal prorektorem školy, kde jsme studovali. Druhý je plukovníkem a brzy jistě bude generálem.

9.12.
Dobrodružný večer: Skvělé! Jedinečné. Proč to, ksakru, nenapadlo mě?
Jak jsem si povídal s umělou inteligencí: Human: Hello how are you. ALICE: Hi there! I'm doing fine thanks how are you?
USA pozorně naslouchají Evropanům: Co je na tom nového? To přece už dávno dělají...
Jsme národ pitomců? Podle posledního průzkumu CVVM to tak vcelku vypadá. S kontrolou bankovních převodů souhlasí 72 procent lidí, pro kontrolu elektronické pošty se vyslovily dvě třetiny respondentů...

8.12.
IBM a Lenovo: podepsáno: Tak je to hotovo, pécéčková divize IBM jde do Číny.

7.12.
Dělejte vědu s nohama na stole: Zapojil jsem se. IBM testuje své nové technologie na lidech.

6.12.
Chaotická úvaha o svědomí, výuce informatiky a Ivanu Ryantovi: Všeobecné vzdělání není ani tak souhrn vědomostí a dovedností jako spíš zájem o svět, schopnost divit se, neustálá zvědavost a pochybnosti o čemkoli, soustavné úsilí o otevřenost. Někdy se tomu také říká život v pravdě.
Malý špinavý trik od Kodaku: Nové fotoaparáty Kodak (možná i nějaké jiné, nejsem znalec) mají pěknou funkci, které se říká podivným jménem burst last in last out a ještě podivnější zkratkou BLILO.
Slovenčina: Jmenuji se Peter, ale před lety se mi ze jména to druhé e vytratilo, utopilo se v řece Moravě, která dnes odděluje dva suverénní státy a odjakživa oddělovala dva jazyky, dvě povahy, dva pohledy na svět.

1.12.
Máte už svou stužku? Tu červenou?

0 Comments:

Okomentovat

<< Home